Hoppa över till innehåll

FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som rör Urban Deli på väg. Du kan alltid nå oss på urbandelipavag@urbandeli.se.

 

Allmänna frågor

Fråga: Vad händer om jag inte är nöjd med en vara eller något fattas?
Svar: Om du vill reklamera en produkt för att du inte är nöjd eller om du tror att produkten har brister, kontakta konsumentkontakt@urbandeli.se. Om det är något fel på din order, t ex att något fattas, kontakta urbandelipavag@urbandeli.se.

Fråga: Hur garanterar ni matsäkerheten för varorna ni levererar?
Svar: Allt vi levererar distribueras via kylbilar och kylkedjan bryts aldrig.

Fråga: Hur får jag reda på när ni kommer till mitt område?
Svar: Se kartan på startsidan och hitta ett ditt stopp. Du kan också registrera dig för att få notiser om när vi kommer till ditt område.

Fråga: Jag kan inte hitta mitt stopp på kartan.
Svar: Du kan skriva in ditt postnummer längst ner på startsidan. Så meddelar vi dig när vi utökar våra områden!

Fråga: Varför kommer ni inte längre till mitt område?
Svar: Urban Deli På väg är ett nytt koncept som utvecklas hela tiden och vi testar oss fortfarande fram vad som fungerar och inte fungerar. Om vi inte längre kommer till ditt område har vi av någon anledning valt bort det just nu. Kolla in kartan på startsidan ifall vi kommer till ett annat stopp nära dig. Du kan också anmäla intresse för nytt område längst ner på startsidan.

Fråga: Hur kan jag betala när jag kommer till bilen?
Svar: Du kan betala med kort och Swish. Du kan även förhandsbeställa och förhandsbetala genom att först välja ett stopp och sedan genomföra ett köp.

Fråga: Vad har ni med er i bilen när ni kommer till mitt område?
Svar: Du hittar våra menyer här.

Fråga: Jag har ett presentkort på Urban Deli, kan jag använda det som betalmedel?
Svar: För tillfället kan du tyvärr inte nyttja Urban Delis presentkort.

Förhandsbeställning:

Fråga: Hur kan jag göra för att ändra eller avboka en förhandsbeställd order?
Svar: Just nu har du ingen möjlighet att avboka eller ändra din order på siten. Kontakta oss på urbandelipavag@urbandeli.se så löser vi det.

Fråga: När måste jag senast ändra eller avboka min förhandsbeställda order?
Svar: Avbokning ska ske senast dagen före din planerade upphämtning. Kontakta oss på urbandelipavag@urbandeli.se så löser vi det.

Fråga: Kan jag köpa alla Urban Deli-produkter via Urban Deli på väg?
Svar: Just nu handlar du utifrån ett utvalt sortiment. Sortimentet kan förändras och utökas kontinuerligt.

Fråga: Hur kan jag se min lagda order?
Svar: Du får ett bekräftelsemail från oss efter betalning. Om du inte hittar din bekräftelse, kontrollera gärna din mapp för skräppost.

Fråga: Måste jag logga in eller skapa ett konto för att göra en förbeställning?
Svar: Nej, men du anger personuppgifter som vi behöver när du checkar ut i kassan.

Fråga: Kan ni leverera varorna hem till mig?
Svar: För hemleveranser hänvisar till vår webbutik shop.urbandeli.org.

Fråga: Hur långt fram kan jag förhandsbeställa min order?
Svar: Vi släpper nya tider löpande beroende på belastning och kapacitet. Håll utkik här på hemsidan eller registrera dig för vårt nyhetsbrev.

Upphämtning av förhandsbeställd order:

Fråga: Vad händer om jag missar bilen och inte kan hämta upp min förhandsbeställda order?
Svar: Om din beställning inte hämtas på ditt stopp kommer din order fraktas tillbaka till Urban Deli Sickla (Hesselmans torg 12), där du kan hämta den inom 24 h när bilen är tillbaka från sin körtur. Annars kan du höra av dig till oss på urbandelipavag@urbandeli.se om du har möjlighet att hämta på ett närliggande stopp samma dag.

Fråga: Vad behöver jag ta med mig för att hämta upp min order?
Svar: Ta med dig bekräftelsemailet som du fått efter betalning.